2. sep. 2011

Godt plassert i Tyskland!

Tenkte at det kanskje på tide med et innlegg nå, med tanke på at jeg faktisk har vært her i 11 dager allerede.  Plutselig ble det den 22 august, og mitt liv som utvekslingsstudent skulle begynne. Tiden frem det gikk sykt fort, har ventet på denne dagen i mange år og plutselig så var den der.
Flyreisa veldig greit, reiste aleine men det var jeg egentlig klarover fra før. Også hadde jeg jo veldig grei reise rute, bare fra Oslo til Düsseldorf. På flyplassen var det v-mor Nicola som møtte meg, hun sto der og viftet med det tyske flagg og ropte navnet mitt. Turen hjem til dem gikk også veldig greit, Nicola skravler i vei om alt mulig, noe som er veldig greit. Har på følelsen at det hadde blitt kleint ellers. Vi var en liten tur innom selve Düsseldorf før vi dro videre til Swalmtal. Hun skulle kjøpe inn litt elektroniske varer, for de har akkurat flyttet så det manglet fortsatt litt. Var moro å se litt av hva Düsseldorf har og by på. Da jeg kom frem til Swalmtal, møtte jeg v-far og så huset fra utsiden. For ettersom det var blitt ganske sent, så gikk vi og spiste middag ute. Er en liten koselig restaurant bare 300m fra huset demmes. Og det var snitzel som ble første middag i tyskland, men har ikke spist det etter på da. Da vi kom tilbake, fikk jeg omvisning i huset. Huset er veldig fint, og kan fint leve med å ha eget bad og dobbelt så stort rom som hjemme. Så var det på tide med søvn, pakket bare ut det helt nødvendigste og legg seg til å sove. De andre dagene har jeg fått omvisning i område, spist middag i Düsseldorf, prøvde en lokal rett. Var rett og slett grillet/stekt griseknoke med potetstappe og surkål. Var veldig god, og moro å prøve det lokale! Jeg har også vært innom skolen, og fått ordnet så jeg veit hvor bussen går, og at jeg ikke trenger å kjøpe bøkene, liiiiker. Mens timeplanen min får jeg ikke før onsdagen da skolen begynner, så har 2,5 uker mer ferie i sommer enn dere der hjemme, hihi. Men må si jeg gleder meg til skoen begynner, er vel første gangen på 10 år eller noe. På skolen fikk jeg også ett nummer til en av de jeg skal gå i klasse sammen med. Så jeg kan få noen kontakter før skolen begynner. Jenta heter Celina og virker veldig koselig, var med hun til stallen hvor hesten til søsteren hennes står, også dagen etter var jeg til et Outlet-senter i Nederland. Der kan vi snakke om stort, husker dessverre ikke hva det heter men. Senere den dagen var vi på disko sammen med noen venniner av Celina. Kan si det var noe helt annet en BU. Men det var moro, og etter det jeg skjønner så er det vanlig med disko for ungdommen her. Så må vell bare venne meg til den typen musikk og dans. I går kveld dro jeg å Nicola inn til Düsseldorf for å hente eldste v-bror Fabian, men fant ut at vi skulle dra tidligere for å se på kino. Så da har jeg sett første kino film på tysk, ble forresten Horrible bosses (eller som på tysk, kill the boss. Spør meg ikke hvorfor de har endret til enn annen engelsk tittel). Den er å anbefale, selv på tysk! Har gjort mye annet å, men bilder sier mer enn ord. :)

Huset fra fremsiden!
Rommet mitt


Krümel, den ene ponny'n på trening.


Jeg og Peter (v-far) satt opp et party telt. Sjekk ann konsentrerte mennesker!

Og der var vi ferdige


Jeg har alt fått post, var utrolig koselig og få speiderstikka i posten! Tusen takk Lene!
Er man speider så må man jo prøve kanoen, når v-familen  først har en! 

Håper dette ikke ble et altfor rotete innlegg, og skal bli flinkere til å blogge oftere. Jeg lover :)

3 kommentarer:

  1. Pent rom og hus og område generelt!

    Ser/ høres ut som du trives, og det er bra ^^

    SvarSlett
  2. ÅÅ, så koselig det så ut der! :)
    Var Fabian like kul som foreldra eller?
    Aww, så snill Lene er!

    Og som Anna Cecilie skrev - det ser ut som du trives og har det bra - og det er SUPERT!

    Forresten, så savner jeg deg enda... :(

    SvarSlett
  3. Ja jeg trives! Dere er søte begge to! :) Fabian kul kan diskuteres men han er grei!
    Mhm, veit :D

    Savner deg å, eller dere begge! <3

    SvarSlett