10. mai 2011

Utfordring for kommende utvekslingstudenter

Hvor skal du på utveksling?
Jeg skal til Tyskland, i nærheten av Düsseldorf
Hvilken organisasjon reiser du med?
EF
Hvor kunne du aller helst tenke deg å ende opp?
Egentlig ville jeg sør, men ettersom EF ikke fikk med seg dette så ble jeg plassert ganske langt nordvest. Men etter å ha lest om byen og setedet er jeg blitt veldig fornøyd.  
Har du fått vertsfamilie eller gjort stats/regionsvalg?
Ja, det har jeg. Familien min består av mor, far og to eldre brødre. Jeg hadde egentlig stats valg men pga rot fra EF så ble ikke dette registrert.
Skal du på forbredelses leir (Languange camp)?
Nei det skal jeg ikke.
Hva gleder du deg mest til?
Jeg gleder meg til å møte vertsfamilien, begynne på skolen, møte nye mennesker, lære språket, og kjenne kulturen.
Hva gruer du deg mest til?
Har begynnt å grue meg til om jeg faktisk kommer til greier språket, dette har jeg ikke sett på noe problem tidligere men nå begynner jeg å kjenne nærvene. Men det nærmer seg og det kommer til og gå bra! (snakk om positiv!)  
Kunne du tenke deg å prøve en ny sport?
Ja helt klart, gleder meg til å finne ut hvilke sporter og slikt jeg kan få muligheten til å prøve. Hadde vært moro å prøvd en kampsport for eksempel.
Hva tror du du kommer til å savne mest?
Venner, familien min, den lette skolen (hører den tyske ligger langt forran skolen her i landet), speideren og ikke minst norsk mat (men skal klare meg, kokeboka skal med), er det jeg kommer frem til nå med en gang.
Skal du på en arrangert tur med organisasjonen?
Jeg håper jeg skal på tur til Berlin, eller til München, det er ikke like arrangermenter vært år så veit ikke hvor turene skal ennå.
Nevn fire steder du kunne tenkt deg å besøke i landet ditt:
Lindau (der jeg var på språkreise, verdens fineste sted), München, Berlin, og Hamburg.  

Tror du dette blir et bra år?

Jeg skal gjøre alt jeg kan for at det skal bli et bra år, så ja det kommer det til å bli! Veit det kommer både oppturer og nedturer, men det hadde det jo vært her i landet og, selv om problemene ikke hadde vært de samme.
Bilde 1 er fra en av mange speiderturer de siste årene.
Bilde 2 er Lindau

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar