18. mai 2011

Hvorfor utveksling?

Tenkte jeg skulle skrive om hvorfor jeg skal og vill dra på utveksling. Det er faktisk en drøm jeg har hatt lenge, det begynte på overgangen fra barneskolen til ungdommskolen. Jeg forandrett meg mye i den første delen av ungdomskolen og følte jeg ikke helt lenger gikk så godt sammen med de vennene jeg en gang hadde trives veldig godt med. Dette skapet en lyst til å dra bort eller reise og reise lyst har jeg altid hatt. Da jeg så reklame fra EF i noen blader jeg hadde kjøpt, så begynte staks å lese om organisasjonen, utveksling og språkreiser på nettsiden demmes. Jeg tok dette opp med mamma, i begynnelsen likte ho ikke helt ideen på uveksling men, jeg fikk hun med på det, betingelsen ble at jeg skulle dra på språkreise først for å se om jeg liker landet og mestrer språket. Da var det bare å si til alle at jeg ønsket meg penger til konfirmasjonen min så jeg kommer meg på språkreise. I tillegg måtte jeg bestemme meg for hvoren i verden jeg skulle. Jeg har alltid vært interesert i Tyskland og tysk av en eller annen grunn, enda ikke tysk har vært mint sterkeste fag (ikke det at jeg har jobbet noe spesielt mye heller). Heldigvis fikk jeg nesten bare penger til konfrimasjonen og greide å betale selve truen selv. En annen grunn til at at jeg valgte Tyskland er at det at det var billigere enn å USA eller England, og i Tyskland hadde de et typisk ferie sted som var et av de stedene i Tyskland de sendte språkreiseelever til. Stedet heter Lindau og det ble dit jeg dro. Da jeg kom hjem igjen hadde jeg bestemt meg, jeg skulle på utveksling og til Tyskland. Forelsket meg helt i stedet men er det noe rart når du ser bildene?



Foto privat

Har dere noen spørsmål, bare still i vei så skal jeg prøve å svare så fort som mulig :)

8 kommentarer:

  1. Har du fått vertsfamilie? jeg skal også til tyskland, men med AFS :D jeg har fått familie og skal til Blindheim som ligger i Bayern. :D :D

    SvarSlett
  2. såg lenger nede at du hadde fått :P

    SvarSlett
  3. Har du blogg, selv forresten? :)

    SvarSlett
  4. nei, har ikke det.. :P

    SvarSlett
  5. Jeg skal også reise med EF, men til USA da ;) Linker deg!

    SvarSlett
  6. Jeg skal også til Tyskland med AFS! har fått verdens koseligste vertsfamilie i Darmstadt :D linker deg forresten!

    SvarSlett
  7. Hei!!

    Må si du er flink til å oppdatere....

    Hilsen Angus

    SvarSlett
  8. Sigrid: Å så moro! Linker tilbake :)
    Angus: Da har jeg muligheter til forbedring xD

    SvarSlett